Microsoft Security Essentials Güvenilir Mi?

29 Mayıs 2012 Salı

Bazı kişilerden hep şunu duyuyorum. Microsoft Security Essentials çok iyi bir program. Sistemi kasmıyor falan filan. Bunu neye dayanarak yaptıklarını anlamış değilim. Belirli bir kesim de virüsleri silmediğinden şikayet ediyor. Benim gözlediğim kadarıyla antivirüsleri test eden websitelerine de baktığımda MSE ya listede hiç yer almıyor ya da listenin hep sonlarına doğru yer alıyor.

Sanırım insanların bakış açısı şu şekilde. Bilgisayar kullanımına baktığımızda çoğu kişi Windows işletim sistemlerini kullanıyor. Bunu yapan da Microsoft. O halde yaptığı antivirüs programı da iyidir. Fakat en çok saldırıya maruz kalan da yine Windows işletim sistemi. Ben şahsen MSE'ye hiç güvenmiyorum. Yıllarca Windows ile ilgili “Microsoft, Windows'un içindeki kodlar sayesinde bizim neler yaptığımızı biliyor. Korsan kullananları da biliyor ama sesini çıkarmıyor.” gibi söylentileri eminim bir çoğunuz duymuştur.

Windows kullanırken nedense rahat bir şekilde kullanamıyorum. Özellikle son 3 senedir GNU/Linux dağıtımlarını kullandığımdan beri bu rahatsızlık daha da arttı. Windows'tayken hep aman şuna dikkat edelim, aman antivirüs kullanalım vs gibi sürekli bir paranoya içine giriyor insan. Windows'ta başıma gelen ilginç olaylardan birini Windows'ta Sizin Başınıza Böyle Bir Şey Geldi Mi? isimli yazımda anlatmıştım.

Windows'a bile tam anlamıyla güvenemiyorken, onun yaptığı antivirüse nasıl güvenelim ki?. Microsoft, kendi işletim sistemini virüslerden koruması için antivirüs programı geliştiriyor ve bu programı kullanarak Windows'u daha güvenli hale getirin diyor. Bu açıdan baktığımda benim anladığım şey şu. “Benim yaptığım işletim sistemi o kadar da güvenli değil. Bir de antivirüs programı yaptım. Onu da kullanarak sisteminizi daha güvenli hale getirin.”. Ha! Nasıl yani?!


Antivirüs sektöründe kendini kanıtlamış, kaliteli firmalar varken, neden yeni çıkmış bir antivirüs programını kullanalım?. Google'ın yaptığı şeyleri görünce “Google yaptı mı yapıyor, abi” diyorum. Nedense Microsoft için bunu söyleyemiyorum.

Bence ileride MSE'yi Windows'ta kurulum ile birlikte hazır olacak gelecek şekilde ayarlayabilir. Bunun için de kullanıcı sayısının artmasını bekliyor da olabilir. Diğer web tarayıcıları tarafından IE konusunda haksız rekabet yarattığı için dava edildiği gibi diğer antivirüs firmalarının dava edeceğinden çekiniyor da olabilir. ım IE'de yaptığı gibi MSE'yi Windows kurulumuyla gelecek şekilde ayarlamazlar.

Bu yazı benim kişisel düşüncelerimi içermektedir. Microsoft ile ilgili herhangi bir alıp veremediğim filan yoktur. Kendi bilgisayarımda da lisanslı Windows 7 + Linux Mint kuruludur. Sadece ne düşünüyorsam onu yazdım. O yüzden siz yine de kurup kendiniz deneyin, test edin ve görün. Ona göre kararınızı verin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Bu Blogda Ara

Abone Ol

E-mail adresinizi yazın
Yazılar E-mailinize Gelsin

PageRank

En Çok Okunanlar

Takip Edenler